To wear or not to wear on TV - Aqua Green & Coral

The day before recording is when I realize I also have to spend a few hours with the head inside my closet trying to find some clothes that look gook on TV. It's not easy you know... because I'm not exactly a model and more like a size 14 (yes... 5 yeasr ago I gained a son and 2 sizes!). On TV, lighter tones make you look bigger, baggy dresses make you look like a big lampshade, stripes are forbiden on tv, white is not good because of camera lighting. Acessories make too much noise with microphones... Goshhhhh!!! There goes 4 hours looking for something!... I had one thing in mind; fresh light spring colors like Aqua Green & Coral. The best is to go with plain color or bigger pattern so I found some inspiration here;

***
No dia anterior às gravações do Querido mudei a Casa, é quando chego à conclusão que para além de toda a correria também tenho de perder 2/3 horas com a cabeça enfiada no armário à procura de coordenados que ficam bem em televisão. E se pensam que é fácil, esqueçam! Primeiro porque não tenho propriamente corpo de manequim e sou mais um 38/40 (sim costumo dizer que há 5 anos atrás que ganhei um filhote e mais 2 números!!) . Em Televisão os tons mais claros fazem-nos parecer enorme, vestidos ou blusas largas, fazem-nos parecer abat-jours, riscas fazem batimento e são proibidas em tv, branco não é conveniente porque interfere com as luzes da câmera...acessórios fazem muito barulho nos microfones... Pensavam que era fácil não era?!... E já foram 4 horas à procura de soluções! Desta vez tinha 1 coisa em mente; Cores frescas da primavera como azul menta e coral e o melhor é usar cores lisas e padrões maiores por isso fui à procura de inspirações aqui;




















What do you think?
I'm obsessed with these colors.
And for the record, yes!! I do record in High Heels because to me;
***
O que é que acham?
Estou obcecada com estes tons.
E para que saibam todos, sim!!...
Eu gravo o programa de saltos altos, porque para mim;

LIFE IS TOO SHORT TO WEAR FLATS!!!
Até amanhã! 
Ana Antunes




0 comments:

Post a Comment